Nuffnang Ads

Friday, 24 June 2011

Pembekal Bakeri

Pinjam dari Cik Google


Bukan senang nak jumpe kaum MELAYU jadi pembekal bahan-bahan untuk buat kek roti n segala yg seangkatan dengannya.

Biasanya CHA YA NUN ALIF je yang jual.
Jadi status HALAL tu selalu merungsingkan kepala otak.
Kadang memang susah betul nak beli sebab tak pasti samada HALAL atau tak kan..
Kalo nak beli biasanya I tengok dulu tanda HALAL then tengok bahan-bahan yang dorang guna untuk hasilkan produk tu. Kalo ade bahan-bahan yg MERAGUKAN memang I tak beli beb!
Kite kena ingat makanan merupakan darah daging. Berkait dari kite sampai ke generasi seterusnya. Jadi kena berfikir dengan panjang dan sedalam-dalamnya

Penah satu ketika I terfikir, kalo I (Kalolah ye...) banyak duit nanti
I nak jadi Pembekal Bakeri.
Insyaallah!

So, kelmarin I search kt google pasal pembekal bakeri ni.Cari list satu MALAYA.

Habis,nak niaga bulan puasa nantikan? Kena lah cari dari awal.

Jangan jadi macam tahun lepas merata pusing2.Letih OK! Memang tak sanggup.

Paling menarik I jumpa  PEMBEKAL BAKERI MILIK MELAYU
Kagum sungguh hati beta!  ^_^

Cuma jauh sikit la dari rumah  I..
Ape de hal..tiap Ahad pegi kelas kat INTEC Shah Alam kan so boleh pegi kat situ sekali.
Shuke2!

So sape-sape yg nak beli barang pegi lah ke sana eh.





P/s: I bukan racism dan tak dapat ape2 bayaran utk promo pun.Cuma nak tolong sesama melayu..Tambahan MUSLIM kan,jd jgn fikir bukan2 ok!


2 comments:

  1. Sy doakn ur dteam jadi kenyataan,If akak jadi pembekal,sy choop kerja dgn akak ye..insyaAllah��

    ReplyDelete
  2. Salam siapa pembekal melayu tu saya nak syer pengalaman....

    ReplyDelete

Nuffnang Ads